Gedifferentieerde aanpak
Onze school is klassikaal georganiseerd, leerlingen van gelijke leeftijd zitten meestal in dezelfde groep, maar we richten ons zeker ook op individuele onderwijsbehoeften van leerlingen.
Er wordt veel rekening gehouden met de verschillende mogelijkheden van de leerlingen. Hier geven we vorm aan door middel van een gedifferentieerde aanpak. Deze aanpak is terug te zien tijdens de instructie, tijdens de verwerking van de lesstof en op de dag- of weektaak van de leerlingen.
Tijdens de instructie richten we ons op een grote betrokkenheid van leerlingen door ze actief te betrekken bij de instructie door inzet van Teach technieken. We werken met diverse fases: de ik, wij, jullie en jij fase, waarbij de instructie van leerkracht gestuurd naar leerling gaat. Na de instructie en een stapsgewijze aanpak van bijvoorbeeld een som van de leerkracht (ik fase), gaan de leerlingen samen oefenen. Eerst met de hele groep onder leiding van de leerkracht (wij fase) en daarna zelfstandig of met het schoudermaatje (jullie fase). Tot slot mag de leerling de opdracht zelf gaan maken (jij fase). Wilt u meer lezen over het aanbod, lees dan verder in de schoolgids.