Als mensen voor de St. Jozefschool kiezen, hopen wij, dat het voor hen een goede keus is en dat het kind een fijne tijd bij ons doormaakt. De leerkrachten en de directie bouwen meestal goede contacten op met een ouder of verzorger. Toch kan het voorkomen, dat bij een bepaalde situatie meer overleg noodzakelijk is.
Naast de leerkracht komt dan de contactpersoon in beeld om in gemeenschappelijk overleg te bekijken hoe e.e.a. opgelost kan worden. Dat lukt in de meeste gevallen.
De contactpersoon is:
Miranda v.d. Geer: mgskoa@jozefachterveld.nl
In een enkel geval leidt dit overleg niet tot het gewenste resultaat of is het conflict zodanig dat de ouder of verzorger een formele klacht wil indienen.
De directeur is dan degene bij wie de klacht gemeld kan worden.
Leidt ook dit niet tot een bevredigende oplossing, of heeft het conflict betrekking op de directeur, kan de klacht met de voorzitter van het bestuur besproken worden.
De voorzitter is:
Peter Mölder: pmskoa@jozefachterveld.nl.
Ondersteuning en advies bij een klacht
Mocht de ouder of verzorger behoefte hebben aan onafhankelijke ondersteuning en advies bij het indienen van een klacht, kan contact worden opgenomen met de externe vertrouwenspersoon van de St. Jozefschool: Corry van Unen
Als de klacht intern niet tot tevredenheid is opgelost, kan de ouder of verzorger deze voorleggen aan de externe klachtencommissie, waarbij de school aangesloten is:
de Landelijke Klachtencommissie voor het Katholieke Onderwijs.
De externe vertrouwenspersoon kan de klager adviseren en eventueel bijstaan bij de procedure.